Share
 

 2. Wzór KP i rozwój rozpisany

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Jelonek


Jelonek


Liczba postów : 50
Join date : 19/03/2021

2. Wzór KP i rozwój rozpisany Empty
PisanieTemat: 2. Wzór KP i rozwój rozpisany   2. Wzór KP i rozwój rozpisany EmptyPią Mar 19, 2021 7:46 pm

Jest szansa że czegoś będzie brakować, bo pierwsza sesja i mechanika to nie moje forte. Proszę powiedzieć jak według was coś brakuje :3

Kod:
[b]Imię i nazwisko:[/b] ??? (nazwisko nie jest wymagane)
[b]Płeć:[/b] ???
[b]Rasa:[/b] ???
[b]Wiek:[/b] ???
[b]Wzrost i waga:[/b] ???
[b]Wygląd:[/b] ???
[b]Charakter:[/b] ???
[b]Historia:[/b] ???

[b]Zdolność rasowa:[/b] ???
[b]Owoc:[/b] ???
[b]Zdolności specjalne:[/b] ???
[b]Styl walki:[/b] ???
[b]Techniki:[/b] ???

[b]Pozycja:[/b] ???
[b]Ambicja:[/b] ???
[b]Bounty:[/b] -
[b]Belly:[/b] 0
[b]Ekwipunek:[/b] ???
[b]Umiejętności/inne:[/b] ???

[b]Siła:[/b] E
[b]Wytrzymałość:[/b] E
[b]Zręczność:[/b] E
[b]Kreatywność:[/b] E
[b]Szczęście:[/b] E

[b]Rozwój:[/b] E

Teraz o co w tych wszystkich rzeczach chodzi:

Rasa - generalnie, ras aktualnych jest sporo. Daję tutaj wam te do wyboru, ale też przyjmę jeżeli chcecie być customową (w końcu sporo też One Piece'a nie zostało jeszcze przedstawione, i trochę autorskim tolem polecimy tutaj momentami). Krótki opis ras rzucę niżej, ale polecam też sprawdzić wiki, bo informacji jest… dużo i problematyczne były do opisania. Do wyboru są:
Spoiler:

Wygląd - może być obrazek

Zdolność rasowa - dość oczywiste. W przypadku ras wymienionych, macie określoną zdolność rasową. W przypadku customowych (ewentualnie chęcią dodania czegoś do zdolności rasowych jakie wypisałem) sami opisujecie i ja oceniam czy jest okej czy nie. Rasy nie mające zdolności rasowej, mają łatwiej zdobyć zdolność specjalną i na start dostają +1 technikę.

Owoc - stosunkowo oczywiste, kto nie wie czym są te owoce to będzie w drugim temacie lepszy opis. Póki co, też wiki sprawdźcie. Skrótowo, dostajecie niesamowite umiejętności i nie umiecie w zamian pływać. Możecie owoc zdobyć w rozgrywce sami, ale możecie też dostać na start. Jak to działa? Dajecie 5 owoców (autorskich lub z uniwersum), ja kolejne 5 dodaję i mamy potajemne losowanko. Jak wylosowany się nie spodoba, możecie owocu nie brać.
Jeżeli nie losujecie owocu, dostajecie +1 technike. Możecie też dać mi kompletnie wylosować owoc bez podawania własnych propozycji, wtedy również dostaniecie +1 technikę jak ci bez owoca.

Zdolności specjalne - wszelakie zdolności, które nie będę wiedział pod co zaliczyć. Na start nie macie żadnej.

Styl walki - styl walki jakim wasza postać się posługuje. Na start macie dostępny 1. Opisujecie go sobie sami. Potem możecie opanować również inne style. Określa on wasz pasywny styl walki (który jest bardziej efektywny wtedy). Pozwala on wam też na tworzenie technik powiązanych ze stylem. Wraz z wzrostem siły postaci, styl też będzie się rozwijać. Czasem dorzucę też im jakiś bonus, jeżeli fabuła do tego by doprowadziła. Style mogą być bardzo kreatywne, więc dajcie się ponieść fantazji!

Techniki - no… techniki. Lecimy w kompletną opisówkę, czyli podobnie jak Don na Fate’a dał. Bez konkretnych zasięgów. Techniki są bazowo silniejsze od zwykłych ataków, tak że "cięcie kataną cięciu kataną nie równe". Opisujecie technikę jaką chcecie posiadać, a jak efektywna ona będzie okaże się w trakcie wątków. Będzie się ona też rozwijała jak często będziecie używać etc. Ilość technik jaką możecie wykonać, będzie zależała od siły techniki i waszej własnej siły postaci. Techniki dzielimy na zwykłe i zaawansowane. Zaawansowane techniki to takie, które są znacznie silniejsze od zwykłych, ale zostawiają was wyczerpanych po jednym użyciu. Z czasem, zaawansowana technika może stracić debuffa, ale wszystko zależy od tego jak wasza postać będzie się rozwijać i jak często będzie jej używać.
Na start dostajecie dwie techniki. 1 zwykła + 1 zaawansowana. Możecie ich mieć jednak więcej na start z racji na bonusy:za rasę bez pasywki +1 zwykła, za brak owoca +1 zwykła i za kompletny los owoca +1 zwykła. Nabywanie technik działa na dwa sposoby. Jeden, w trakcie wątku staracie się dokonać jakiejś techniki jakiej nigdy nie próbowaliście. Jak to się skończy? Okaże się, ale taka "nienazwana" technika może się przerodzić w zwykłą. Drugi sposób, trening. O treningu jednak, rozpiszę się niżej. Jako techniki, zaliczamy też funkcjonalne mechanizmy cyborgów, specjalny rodzaj amunicji czy medykamenty wzmacniające siłę.

Pozycja - wasza pozycja na statku (jaką będziecie mieć na waszym przyszłym statku). Na ten moment nie wypełniacie, dopiero po prologu. Wasza pozycja wzmacnia wasze umiejętności, które są typowo z nią powiązane, ale też może dawać inne bonusy. Jakie? Tajemnica. Navigator będzie miał bonusy do nawigowania, Cook do gotowania, Shipwright do statków etc. Konkretnie co jaka pozycja wam będzie dawać, nie będzie nigdzie zapisane i będziecie mogli się domyślać jedynie co ona ulepsza. Najbardziej podstawowe pozycje to: Captain, Vice-Captain, Navigator, Cook, Shipwright, Doctor. Nie jesteście jednak do nich ograniczeni, wystarczy że zapytacie mnie czy X może być jako pozycja na statku, i wam odpowiem. Jeżeli pełnicie 2 role, to wybieracie tylko główną.

Ambicja - główny cel postaci, który ta chce osiągnąć podróżując na Grand Line. Pomoże to ustalić dla mnie ewentualne nagrody dla was i ładniejszą fabułę wytworzyć.

Bounty - ile jest warta wasza głowa. Na start, wcale.

Belly - ile macie kasy do wydania. Na start, też nic : D

EQ - nie będę was mocno ograniczał, ale pamiętajcie sytuacje w jakiej się znajdujecie. Grupa pierwsza się rozbiła, więc EQ jakie zostało jest stosunkowo ubogie. Tylko to co na codzień byście przy sobie nosili na pokładzie, czyli raczej plecaka tam nie będzie. Grupa druga, jest w więzieniu i ich bardziej widoczne rzeczy zostały zabrane (wpiszcie je jednak, bo będzie możliwość odzyskania). Wy możecie być więc trochę bogatsi w EQ. Coś tam w kieszeniach możecie mieć. Na start żadnych artefaktów czy bardziej skomplikowanych konstrukcyjnie przedmiotów.

Umiejętności/inne - tak jak jest to u Don’a z mini zmianą. 2 podstawowe, 1 zaawansowana, i żadne z nich nie mają dotyczyć typowo walki, od tego jest styl walki.

Staty prosto opisane:
Siła - wiadomo.
Wytrzymałość - wiadomo, to ile ciosów możecie przyjąć i jak szybko się męczycie. Również pozwala częściej używać technik wymagających fizycznie.
Zręczność - też wiadomo, wliczam w nią też szybkość.
Kreatywność - odpowiada za zdolność postaci do wytwarzania nowych rzeczy (przydatne przy tworzeniu itemów, statków jak i również technik bazujących na właściwościach przedmiotów np. Clima-Tact Nami, Pop Green Usoppa, medykamenty Chopper’a czy wszelaka technologia Franky’ego.
Szczęście - dosłownie, to jak fartowni jesteście. Może to wpłynąć na wszystko.
Rozwój - jest to statystyka najbardziej oddzielona od reszty. Odpowiada za to jak silne, skomplikowane i kreatywne techniki jesteście w stanie wykonywać. Wpływa również na to, czy jesteście w stanie nauczyć się Haki itp. Statystyka ta głównie będzie rozwijana równomiernie, nie możecie sami jej rozwijać, jednak niektórzy mogą wyprzedzić w swoim talencie resztę. Nie musicie się nią na ten moment przejmować.

Cytat :
Dla łatwości wyobrażenia sobie różnic między statami, to statystyki E odpowiadają normalnemu, dość mądremu i wysportowanemu człowiekowi. Każda ranga wyżej, powodu wzrost waszych umiejętności dwukrotnie np. ktoś z zręcznością E, będzie 2 razy wolniejszy od kogoś z szybkością D i 8 razy wolniejszy od kogoś z szybkością B. Spora różnica w Power Level’ach jak możecie zauważyć.

Rozwój postaci

Rozwijanie postaci leci w pełni fabule. Co z tym idzie? Nie macie żadnych punktów do wydania na rozwijanie ich. Pod koniec chapterów będę wam rzucał pulę nagród, z której będziecie mogli wybrać np. podniesienie jednej statystyki o poziom. Jest jednak rozwój również w trakcie wątku, chociażby wytworzenie nowej techniki jakie jest możliwe w trakcie walki, opisując ją dokładnie (no, jeszcze oceniam jak ona by się udała, ale to inna kwestia). W trakcie wątku tak samo możecie zdobyć unikatowe przedmioty, zdolności jak i rozwinąć statystyki jeżeli uznam że postać wspięła się na ten poziom. Jest to w pewnym sensie wynagrodzenie od MG, na które wpływu nie macie wielkiego - poza byciem grzecznymi graczami.
Trzeci sposób rozwoju. Trening. Na czym on polega? Będą momenty, przez które wasze postacie będą parę dni płynąć. Lub odpoczywać w jakiejś swojej bazie. Opisywać wtedy będziecie jak trenujecie, a ja będę uznawał na ile wam ten trening wyszedł. Czy faktycznie sprawił że staliście się silniejsi lub odkryliście nową technikę. W trakcie takich przerw, można również zająć się Craftingiem. W tym celu, dobrze byłoby mieć umiejętność powiązaną z tworzeniem przedmiotów/medykamentów/statków. Opisujecie czego chcecie dokonać, skąd bierzecie na to materiały (a raczej gdzie ich szukacie) i ile kasy jesteście w stanie wydać na ten przedmiot. Ja przeanalizuję, powiem czy wyszło czy nie, i voila! Możecie mieć ulepszony statek niczym Sunny, albo Clima-Tact Nami :3 Będę oznaczał wam momenty, gdzie możecie pójść trenować lub craftować.


KP dla Marines:
Powrót do góry Go down
 
2. Wzór KP i rozwój rozpisany
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» rozwój i takie tam
» Wzór KP
» Wzór KP
» Wzór Kp
» Wzór KP

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Kot Terrorysta :: Archiwum :: One Piece-