Nazwa Magii:
Magia Programowania
Opis Magii:
Potężny rodzaj magii, który jest ograniczony tylko sensem logicznym, poprawnością kodu i ilością zaimplementowanych bibliotek komend. Tylko... trzeba umieć pisać.
PWM:
1. Programowanie - C++, Pascal, Ruby, Python? Żaden problem napisać cokolwiek w jakimkolwiek języku programowania. Postać zna ich masę, a nauka nowych nie sprawia żadnych problemów.
2. Debuggowanie - patrząc na dowolny kod skryptu lub programu można znaleźć w nim błąd (jeśli takowy istnieje) oraz przewidzieć wynik końcowy skryptu/programu. Można również przy pomocy tego PWM sprawdzić poprawność zaklęć, ale wymaga to koncentracji i czasu, przez co jest niemalże niemożliwe w trakcie walki. Czas debugowania zależy od programu/skryptu i jego długości. Wola MG.
3. Proces tworzenia - wykorzystując różne komendy można praktycznie na bieżąco tworzyć i modyfikować posiadane zaklęcia. Prędkość pisania zaklęcia to 50 linijek na post (nie licząc enterów i klamer [{}]). Jedna linijka zaklęcia kosztuje 1 MM (nie dotyczy klamer [{}] i enterów).
4. Optymalizacja - jeśli jakiś problem można zalgorytmizować, to można go też zoptymalizować. Ułatwia znajdowanie prostszych rozwiązań/algorytmów. Umożliwia obliczanie złożoności czasowej/obliczeniowej algorytmu (nie dotyczy zaklęć).
5. Haker - włamanie się do baz danych? Żaden problem. Wystarczy mieć odpowiednią konsolę i połączenie. Czas włamania zależy od zabezpieczeń. Wola MG.
6. Analityk danych - otrzymując dane w formie elektronicznej, można łatwo określić co ostatnio było w nich zmieniane.
7. Biegłość - superszybkie pisanie na komputerze, tablecie, komórce i innych urządzeniach elektronicznych
8. Nocne życie - gdy Słońce nie świeci w monitor pracuje się najlepiej. Postać łatwiej znosi czynności wykonywane późno w nocy, a gorzej te wykonywane z rana.
9. Hotspot Wi-Fi - jeśli gdzieś jest wolne Wi-Fi to łatwo je wykryć i z niego skorzystać. Nawet zabezpieczone nie obronią się przed Hakerem (PWM).
10. Przekaźnik - jeśli mag programowania ma internet, może go przekazać na znaczną odległość samemu stając się jakby hotspotem Wi-Fi
11. Ładowarka - sprzęt elektroniczny rozładowuje się wolniej. Można nawet (kosztem MM) podładować urządzenia.
12. Konsola - co to za mag programowania, który nie ma w czym pisać kodu? Dzięki temu PWM jest możliwe stworzenie konsoli do pisania zaklęć.
13. #include - PWM odpowiedzialne za wprowadzenie kolejnych bibliotek komend do zaklęcia, a zatem zwiększenia możliwości programu. Koszt wprowadzenia każdej kolejnej biblioteki to potęga 2 poczynając od 1 (1, 2, 4, 8, 16, itd.). Pierwsza biblioteka kosztuje 1 MM, druga 2 MM itd. Mag klasy 0 potrafi wprowadzić max 5 bibliotek komend, mag klasy S 15, mag S+ nie ma ograniczeń. Każda komenda z biblioteki ma poziom PWM i tak jak inne kosztują 1 MM za linijkę (nie dotyczy klamer [{}]).
Biblioteki komend:
1. stdio.h - standardowa biblioteka umożliwiająca wykorzystanie w magii standardowych komend z języka C i C++. Za kilkukrotne wykonanie pętli płaci się każdorazowo za jej przejście.
- Przykładowo:
- Kod:
-
#include <stdio.h>
int main
{
int a;
a=1;
for(i=0;i<5;i++)
{
a=a+1;
}
return 0;
}
Pętla wykona się 5 razy, zapłacimy za to 1 MM za deklarację wartości zmiennej a, 1 MM za deklarację pętli i 5 MM za dodanie za każdym razem 1 do wartości a. W sumie 7 MM. Do tego dochodzi #include, int main, int a oraz return. Razem 11 MM.
2. mgcai.h - standardowa biblioteka magiczna, bez której nie można używać magii. Umożliwia zaimplementowanie podstawowych komend magicznych.
- Komendy:
- ehn "zmienna":
Deklaruje zmienną magiczną, która określa ilość MM przy ich wykorzystaniu.
- Przykładowo:
- Kod:
-
#include <stdio.h>
#include <mgcai.h>
int main
{
ehn a;
a=7;
return 0;
}
Koszt tego zaklęcia to: 1+2 za #include, 1 za main, 1 za ehn, 1 za deklarację wartości, jeden za return oraz 7 za wartość zmiennej a. Razem 13 MM.
- loc:
W momencie użycia deklaruje układ współrzędnych, gdzie oś x jest dodatnia na prawo od użytkownika, oś y na wprost, a oś z nad. Użytkownik (lub konsola) mają współrzędne (0,0,0)
- dtc("promień"):
Każdy obiekt widoczny z pnktu (0,0,0) i będący od niego oddalonym o max "promień" uzyskuje współrzędne znane programowi. 1 metr promienia=1MM
3. btlst.h -