Mechanika
Zrobimy trochę kopiuj wklej z gry, mianowicie mamy główne staty, umiejki, hajs, wszczepy, eq, bronie, pojazdy, netrunning, hacki etc. Wszystko będziecie zdobywać stopniowo na bazie milestonów. Dla przykładu, po 1 kontrakcie dostaniecie 1 pkt do rozdania w staty. Im dalej w las tym wolniej. Więc albo podejmiecie się np. 2-3 mniejszych zadanek albo zrobicie jedno grube. Umiejki najpewniej będziecie mieli wszystkie jakie na jakie pozwala wam statystyka i elo. Możecie je sprawdzić w grze lub na build plannerze w necie, albo robić yolo i robić coś po swojemu. Np, by skradać się szybko i cicho wymagany jest Opanowanie na 15, co nie oznacza, że nie możecie tego zrobić bez niego. Zwyczajnie wyjdzie wam gorzej. Hajs to hajs, waluta to Eurodolary. Wszczepy możecie sobie ładować w ciałko w zależności ile macie hajsu. Jest oczywiście bezpieczny limit jaki możecie przekroczyć, lecz narażacie się na cyberpsyhozę. Jak tego uniknąć? Iść do lepszego (droższego) ripperdoca jaki wam powie czy to jest bezpieczne czy nie, oraz przepisze dobre leki. Reszta potem, less go:
Staty
Budowa – to jak napakowany jesteś. Siła i wytrzymałość w jednym. Od tego zależy jak dobrze radzisz sobie z bronią ciężką jak Shotguny, Karabiny szturmowe i bronie obuchowe. Pomaga też w rozmowach o tematyce siły jak na przykład zastraszanie, kwestie treningowe etc. Wspiera każdą akcję fizyczną jak biegi, walka wręcz, wywarzanie drzwi etc.
Refleks – czysta zwinność postaci. Główna statystyka dla broni białej, karabinów oraz SMG. Analogicznie łatwiej nam kogoś przegadać w kwestiach związanymi z tą statystyką. Od niej też zależy jak szybko się poruszamy, unikamy ataków etc.
Inteligencja – be smart not dumb. Odpowiada za bronie typu Smart oraz jest główną potęgą Netrunnera. Bez wielkiej głowy za dużo nie pohackujemy. Daje też wiedzę na temat informatyki, systemów, programów i innych nerdowskich rzeczy, jakimi możemy się pochwalić w rozmowie z innymi.
Tech – skrót od Techniczne Zdolności, ale będzie za długo w KP. Stat związany mocno z brońmi typu Tech i bronią wybuchową jak miny czy granaty. Ważnym punktem jest też to, że od tego zależy jak bardzo się znamy na majsterkowaniu i elektronice. Po co kupować broń, jak można ją zrobić samemu za pół ceny. Poza tym jesteśmy upchnąć więcej wszczepów w swoje ciało w bezpieczny sposób.
Opanowanie – be cool, be assasin. Snajperki, pistolety i broń miotana jak noże to twoje forte. Poza tym, umiesz się lepiej skradać, być niezauważalnym i mordować po cichu. Poza tym lepiej radzisz sobie w sytuacjach stresujących. Dla przykładu jeśli ktoś ci przyłoży gnata do skroni nie będziesz panikować, tylko spokojnie powiesz, że zapomniał włożyć magazynka do pistoletu.
Zaczynacie z wszystkimi statami na 3. Na start macie 4 pkt do rozdania. Max to 20. Wasze akcje będę sobie rzucał kostkami na bazie procentów. Im wyższa stata tym większa szansa powodzenia akcji. Niektóre będziecie robić z automatu po jakimś czasie. Np mając 20 Techa bez problemu rozkręcicie radio i skręcicie podczas skupianiu się na ulubionym serialu.
HajsKażdy zaczyna z 5 000 €$.
EQKażdy zaczyna z:
- 2 broniami do wyboru: dowolna broń wręcz, pistolet, karabin lekki, karabin szturmowy, karabin snajperski. Każda broń palna do wyboru: zwykła, tech, smart.
- 2x Granat odłamkowy
- 1x Medkit
- Podstawowy Cyberdeck (3 sloty na Hacki, telefon, dostęp do internetu)
- 1 hack do wyboru (Wykrycie Interfejsu, Restart Optyki, Zwarcie)
PS: jeśli chcecie jakoś pohandlować itemami, dajcie znać. Np, nie chce 2 broni ale chce więcej hacków. Piszcie na pw to sie dogadamy
WszczepyKażdy zaczyna z :
- Podstawowa optyka, na której możemy wyświetlać wiadomości, przeglądać internet, czytać Drzazgi.
- Podstawowe oprogramowanie – łącze w karku za uchem na drzazgi oraz cyberdeck.
- Standardowe łącze w nadgarstku – do podłączania się do innych systemów.
PojazdyNogi, metro, taksówka. Chcesz auto/motor? Zapracuj se.
Poza tym, to nie gra komputerowa, to RPG. Pistolet można se schować w kurtce, ale snajperkę czy katanę cieżko, co może budzić podejrzenia. Jak zostaniecie zranieni lub urwie wam rękę, to nie macie ręki. Medkit tu nie pomoże poza tym, że dotrwacie do szpitala lub riperdoca. Poza tym, wszystko robimy w postach i można nieco więcej niż w grze. Możecie iść sobie ulepszać itemy, sami to robić, kupować, sprzedawać etc, w przyspieszonym stopniu lub tradycyjnie, jak wolicie. To np. że wasz Deck póki co mieści 3 hacki, nie oznacza, że w domu nie możecie mieć ich dajmy na to 5 i sobie je wymieniać w zależności od questa. Tak samo z bronią, pojazdami, amunicją etc. Im lepsze itemy będziecie mieli, lepsze Decki i hacki etc, tym szybciej się uporacie z zagrożeniem.
Netrunning
Fajniejsza nazwa na hackowanie. Poza tym, dzielimy ją na dwa odłamy. Hackowanie na bliski i daleki dystans.
Bliski – Nic prostszego. Jeśli jesteśmy w pobliżu celu, najczęściej zasięg wzroku (bez cheatowania, ok 30-50m max w zależności od jakości Decku) możemy wgrywać hacki. Czy celem jest inna osoba czy mikrofalówka zależy już od nas oraz od hacków. To ile i jak szybko możemy je wgrywać zależy od wcześniej wspomnianego Decku oraz naszej Inteligencji. Możemy też włamać się do systemu lokalnego obiektu (np. do kamer) i za ich pomocą przedłużyć sobie wzrok hackując na przykład kogoś. Próba wgrania hacków szybciej niż możemy lub bez skilli zwyczajnie się nie uda.
Daleki – wpinamy się w internet w skrócie. Ma to jednak plusy i minusy. Plus jest taki, że możemy infiltrować wrogie systemy siedząc spokojnie w domu, wyszukiwać informacji jak np. plany budynków, wspierać ekipę aktywując im windy lub blokujac je z przeciwnikami w środku etc. Minus jest taki, że jesteśmy wtedy komputerem. Nie mamy wiatraka, więc temperatura naszego ciała się zwiększa, co może doprowadzić nas szybko do śmierci. By tego uniknąć można zakupić drogie kombinezony chłodzące, lub wsypać kilka worków lodu do wanny i się w niej położyć. Osoba w takim stanie nie wie co się dzieje dookoła niej, gdyż jej świadomość jest w sieci. Odłączenie jej skutkuje śmiercią. Poza tym, wrogi netrunner może zablokować nam możliwość bezpiecznego odłączenia się co również doprowadzi do naszej śmierci. Poza tym, w takim stanie nie można za długo przebywać. Przyjmijmy, że 1h za każdy punkt Inteligencji. Oczywiście to co złego może się przytrafić nam, może też się przytrafić wrogiemu netrunnerowi.