Spis treści:
1. Kilka słów wstępu
2. Koszty i ograniczenia
3. Paczki umiejętności
4. Profesje
5. Inne
6. Cechy fizyczne
7. Zmysły
8. Cechy magiczne
9. Style walki
10. Wiedza
11. Style Bycia
12. Umiejętności fabularneUmiejętność jest czynnikiem określający, w czym nasza postać jest lepsza od innych. System umiejętności ma na celu zastąpić suche statystyki. Każda z nich dzieli się na 3 poziomy, a im wyższy poziom, tym lepsze opanowanie danej dziedziny. Lista nie jest stała i co jakiś czas będzie uzupełniana. Swoje propozycje umiejętności można składać w odpowiednim temacie w Ogłoszeniach.
Nim jednak przejdziemy dalej warto zapoznać się z kilkoma terminami oraz wyjaśnieniami.
• Nieznacznie silniejsze/słabsze oznacza umiejętność dzięki której dana osoba w niewielkim stopniu wybija się ponad przeciętną osobę. Znacznie silniejsze/słabsze oznacza umiejętność dzięki której różnica jest już bardzo widoczna. Stawiając dwie osoby obok siebie, na pierwszy rzut oka widać że osoba z umiejętnością jest w danej czynności lepsza.
• Postarajcie się pisać w poście o umiejętnościach używanych w czasie pisania akcji. MG też człowiek może o czymś zapomnieć.
• Posiadanie umiejętności nie oznacza, że dana akcja zawsze wyjdzie, a jej brak, że się nie uda. Umiejętności to jedynie zmienne ułatwiające wykonanie danej czynności. Większość i tak zależy od jakości opisu.
Umiejętności wykupuje się za PD. By to zrobić, trzeba odpowiednią ilość PD wypisać w z Banku z zaznaczeniem celu, na jaki zostały przeznaczone. Poszczególne poziomy umiejętności kosztują:
1 poziom to koszt 20 PD
2 poziom to koszt 40 PD
3 poziom to koszt 60 PD
Koszt pełnego kompletu umiejętności to jednak 120 PD. Bowiem by zakupić 3 poziom, trzeba mieć też 1 i 2.
Dodatkowo, MG może, po przejściu odpowiedniej fabuły zadecydować o przyznaniu postaci gracza określonej umiejętności. Jednakże graczowi przysługuje prawo do odmówienia przyjęcia umiejętności, tym bardziej, jeśli dana umiejętność ogranicza możliwości posiadania innych umiejętności.
Paczki to zestawy umiejętności tańsze o 30%. W skład zestawu musi wejść od 5 do 10 poziomów umiejętności (w rozumieniu - każdy jeden poziom liczony jako jeden, czyli siłacz poziom 2 i siłacz poziom 3 są liczone jako dwa poziomy, a nie np. pięć), np.:
Siłacz poziom 1 i 2
Łamacz kości poziom 1
Sprinter poziom 1
Wytrzymałość poziom 3
Oczywiście trzeba posiadać niższy poziom umiejętności, by zakupić wyższy. Niemniej, takie tańsze kupowanie umiejętności łączy się z łańcuchem zależności. Prościej mówiąc- kupno pewnej umiejętności w paczce, blokuje możliwość rozwoju innej. Jeśli owa inna umiejętność jest wykupiona, kupienie w paczce jej przeciwieństwa jest niemożliwe.
- Łańcuch Zależności:
Wytrzymałość - Geniusz magiczny
Sprinter - Uzdrowiciel
Łamacz kości - Nadwrażliwość
Skrytobójca - Szał
Joker - Paladyn
Sportowiec - Władca krzeseł
Kontrola - Kontrola przepływu magii
Bezszelestny - Jeździectwo
Siłacz - Łucznik
Regeneracja - Support
Uczta - Chłop
Butt Monkey - Nauczyciel
Blokada Emocjonalna - Walka wręcz
Sokolooki - Mistrz trucizn
Kocie uszy - Spokojny umysł
Psi węch - Alchemik
Smakosz - Treser
Percepcja - Bariera umysłowa
Prekognicja - Taktyk
Kumulacja energii - Barbarzyńca
Zapasy magiczne - Towarzysz
Shielder - Niszczyciel
Ofiara - Medyk
Przedłużacz - Strzelec
Czaromiot - Ninja
Antymagia - Odporność na czary
Summoner - Artylerzysta
Żywiołak - Ulicznik
Druid - Zdrajca
Arcymag - Drapieżca
Zmysł walki - Retoryka
Inteligencja - Samotny wilk
Szermierz - Mnich
Analityk - W czepku urodzony
Kreator - Timer
Obszarowiec - Termin Magiczny
Mentalista - Przebijacz
Medytacja - Tropiciel
Tkacz Zaklęć - Złodziej
Od teraz można w 2 dowolnych umiejętnościach osiągnąć poziom 4, którego opis powstanie po osiągnięciu przez postać danego poziomu. Ów poziom osiągnąć można dopiero po zdobyciu 3 poziomu danej umiejętności i przejścia krótkiego treningu u NPC. To także niesie za sobą jednak pewne minusy:
Posiadanie 4 poziomu umiejętności ogranicza posiadanie umiejętności z tej samej grupy do maksymalnie 1 poziomu oraz umiejętności z pozostałych grup do maksymalnie 2 poziomu. W przypadku posiadania dwóch 4 poziomowych umiejętności z tej samej grupy, zmusza gracza do wybrania drugiej kategorii z której blokowany ma być rozwój umiejętności do poziomu 1. Umiejętności, które wcześniej podniosło się na określony poziom, NIE ULEGAJĄ osłabieniu.
Obecna liczba umiejętności: 74 (
47 dla magów,
55 dla zwykłych ludzi)
Obecna liczba poziomów umiejętności: 222 (
141 dla magów,
165 dla zwykłych ludzi)
10% umiejętności: 6 (
18 poziomów umiejętności)
Objaśnienia skrótów:[#] - umiejętności z dodatkowymi ograniczeniami
[K] - umiejętności kumulatywne (profity z niższych poziomów są zachowane przy wyższych poziomach
[S] - tylko dla osób bez magii