Magia będzie traktowana jak Skille. Tak samo zaklęcia. Będzie działało to na mniej więcej takiej zasadzie:
Posiadając magie(Extra+ skill) możecie używać dowolnego zaklęcia. Nie wiecie jednak jak działają technicznie, nie znacie więc zasięgów, kosztów, etc. Po prostu robicie "Coś" magią, ale jak wyjdzie cholera wie. Jakoś wyjdzie, macie w końcu magię. Niektóre czary wymagają kręgów, słów etc. których bez zaklęć, nie znacie, co jeszcze bardziej utrudnia wam precyzyjne korzystanie z tego skilla, ale daje wam duży zasięg możliwości. Użycie magii w konkretny sposób kilka razy, może dać wam jednak skilla, będącego konkretnym zaklęcie
Posiadając zaklęcia(Common+ skill) możecie używać szczątkowej mocy magii ale w bardzo precyzyjny sposób, znając wszystkie detale danego "Cudu" a także jego wymagania. Daje to wam mniejszy range możliwości ale bardziej dokładny. Wielokrotne skorzystanie z zaklęcia, może dać wam zaś skill, będący danym rodzajem magii.
Co do samych rodzajów Magii to jest ich w teorii w cholerę, ale nie każdą przepuszczę. Te znane ze slajma to magia Elementarna, święta, duchów, iluzji, "Engrave", mentalna, nuklearna, Fizyczna(Nie używa Magiculi, bardziej KI i takie sprawy)